Prawie każdy z nas słyszał o agencji marketingowej, jednak nie każdy z nas do końca zdaje sobie sprawę z tego, czym zajmują się agencje marketingowe. Otóż, najogólniej ujmując, agencja marketingowa nie jest niczym innym jak firmą, która na rzecz swoich klientów świadczy usługi związane z marketingiem. Z usług agencji marketingowych korzysta współcześnie prawie każde przedsiębiorstwo. Bowiem jak słusznie zostało zauważone, jeśli w dzisiejszych czasach firma jest niedostępna w Internecie, to znaczy, że jej nie ma – nie istnieje. Konsumenci wszelkiego rodzaju usługi i produkty wyszukują przy pomocy wyszukiwarek internetowych, w tym najpopularniejszej wyszukiwarki Google. Dzisiaj prawie każdy z nas szuka fryzjerki, kosmetyczki, mechanika samochodowego, a nawet szewca, czy hydraulika za pośrednictwem Internetu. Agencje marketingowe mają za zadanie sprawić, aby nasza firma była widoczna w Internecie. Najważniejsza jest strona internetowa przedsiębiorstwa, na której potencjalni klienci mogą odnaleźć ofertę firmy.
Ważne jest także to, aby na stronie internetowej znajdował się kontakt do firmy. Nie tylko kontakt mailowy, ale przede wszystkim telefoniczny. Oprócz stron internetowych, współcześnie niezwykle ważne są także media społecznościowe, dające możliwość prowadzenia dialogu pomiędzy przedsiębiorstwem, a jego klientami. Agencje marketingowe pomagają swoim klientom w prowadzeniu stron na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Instagram, czy Google Plus. Oprócz tego, do głównych zadań agencji marketingowych należy także projektowanie kampanii marketingowych. W związku z tym agencja marketingowa ma za zadanie przygotować plan działania, określić najlepsze kanały dystrybucji przekazu marketingowego, a przede wszystkim przygotować kampanię od strony kreatywnej m.in. grafikę oraz trafne hasła marketingowe skupiające uwagę odbiorców.